dinsdag 28 januari 2014

Witte kool soep

Mijn kids zijn niet echt dol op witte kool. Lees: ze weigeren het halstarrig te eten, en hun weigering gaat gepaard met luid protest.
Nu had ik nog een halve witte kool in de koelkast liggen. Wat moest ik hier nu mee aanvangen? Weggooien vond ik geen optie, dus besloot ik maar even te zoeken op het internet wat de mogelijkheden waren.

Van witte kool kan je blijkbaar heel goed soep maken. Dit heb ik nog nooit gegeten (toch niet dat ik weet tenminste). Ik wist zelfs niet dat er van kool soep gemaakt kon worden. Erg hé!

Wie niet waagt, niet wint, dus ik besloot het maar eens te proberen. Het is trouwens een super gemakkelijk receptje. Ik vond het op de website van Solo en paste het lichtjes aan.


Zo maakte ik het:

  • Een halve witte kool, 2 kleine uien en 2 aardappelen in stukken snijden.
  • Aanstoven in wat olijfolie.
  • 2 liter water toevoegen met 4 groentebouillonblokjes.
  • Een half uurtje laten koken.
  • Fijn mixen.
  • Kruiden met peper en zout en wat gemberpoeder.
  • Garneren met bieslook en eventueel wat room.



Ik moet toegeven dat ik wel wat bang was dat de soep niet zo lekker zou smaken, maar dit viel echt  100% mee.
De gember geeft deze soep wat meer pit. Dit heb ik geleerd van een Marokkaanse vriendin. Zij gebruikt veel gember in haar gerechten en dat is heel lekker (en gezond).
Zelfs de (onwetende) kids hebben flink gesmuld van deze soep.
Ik heb ze toch maar mooi liggen gehad  ;-)



2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk eenvoudig recept. Ga dit van de week eens uitproberen. Bedankt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super. Bedankt voor de tip van de witte koolsoep én van het toevoegen van gember. Ga ik deze onwetende pagadders hier ook eens een beetje liggen hebben. Sige

    BeantwoordenVerwijderen