zaterdag 25 januari 2014

Goedkope beauty tips

We willen er allemaal stralend en zo rimpelloos mogelijk uitzien.
De meeste vrouwen voeren dan ook dagelijks een gevecht tegen de tand des tijds. Een gevecht dat je sowieso verliest, want ouder worden we allemaal, en dit ga je na verloop van tijd ook zien.
De enige manier om er nooit oud uit te zien is vroeg naar de eeuwige jachtvelden vertrekken, maar wie wil er nu tot 'De club van 27' gaan behoren?

Zelfs vrouwen die hier ver in gaan en hun toevlucht nemen tot inspuitingen of plastische chirurgie, worden na verloop van tijd een karikatuur van zichzelf (denk maar aan het opgespannen gezicht van Nicole Kidman).

Toch is er helemaal niets mis met jezelf goed te verzorgen. Een goed gehydrateerde huid gaat effectief minder snel rimpels vertonen, maar vooral een goede zonnebescherming is je beste wapen tegen veroudering.

Vroeger kocht ik wel eens duurdere luxe crèmes, maar je betaalt dan, zoals we allemaal wel weten, ook mee aan de chique verpakking en de reclamecampagne van dat product. Je koopt eigenlijk een droom in een doosje.

Trouwens, elke huid is verschillend en heeft andere behoeftes.
Ikzelf heb een droge huid die snel trekkerig aanvoelt. Ik zal dus andere producten moeten gebruiken dan bijvoorbeeld een vriendin die de bezitster is van een vettere huid. Eén mirakelcrème die voor iedereen goed is bestaat niet. We moeten al die reclameslogans die ons een rimpelloze huid beloven sowieso met een korrel (een héél vat) zout nemen.

Ik vind het wel een goede evolutie dat er tegenwoordig al beautymerken zijn die hun producten door een (weliswaar gefotoshopte) vijftiger laten aanprijzen, in plaats van door een 18-jarige schoonheid die nog niet eens droog is achter de oren.

Ikzelf heb ondervonden dat je met goedkopere producten meestal evengoed af bent dan met hun duurdere varianten.

Mijn goedkope favorieten zijn:
  • Rozenwater om je huid te verfrissen of de laatste restjes reinigingsmelk te verwijderen in plaats van tonic.
  • Een dag- of nachtcrème die je niet graag gebruikt omdat hij te vet aanvoelt, kan prima dienst doen als masker als je hem in een dikke laag aanbrengt en na 10 minuutjes weer verwijdert.
  • Voor mijn dagcrème wissel ik geregeld van merk, maar ik let er vooral op dat er een zonnebeschermingfactor inzit en eventueel retinol. Van retinol is effectief bewezen dat het werkt, alleen kunnen niet alle huidtypes het verdragen.
  • De conditioner van de Aldi (echt goedkoop) voor droog en beschadigd haar werkt minstens even goed als de (veel) duurdere merken. Hij doet ook wonderen om de knopen uit het lange haar van dochterlief te krijgen.
  • De crème-oogschaduw van Hema vind ik echt heel goed en aangenaam om te gebruiken.
  • De nagellakjes van Catrice (Kruidvat) zijn er in de meest hippe kleurtjes en zijn goed van kwaliteit.
  • Voor mascara heb ik nog geen echt goede goedkope variant gevonden. Meestal klonteren deze erg of hebben ze een waardeloos aanbrengborsteltje. Tips zijn steeds welkom!

    Tot slot wil ik afsluiten met de wijze woorden van mijn (veertienjarige) zoon: "Mama, rimpels worden pas een probeem, als je er zelf een probleem van maakt".
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten