dinsdag 4 februari 2014

Pannenkoeken draaien

Onlangs een stapeltje pannenkoeken gebakken omdat er kinderen kwamen spelen, en omdat mijn eigen kroost hier ook nog steeds dol op is.


Vroeger vond ik het altijd zo geweldig als iemand de pannenkoeken al gooiend kon omdraaien, in plaats een spatel te gebruiken. Dit leek me echt vreselijk moeilijk.
Ik had het zelf ook al wel eens een paar keer vruchteloos geprobeerd, tot groot jolijt van mijn huisgenoten.
Tot op een dag iemand mij 'Het Geheim' verklapte.
Eens je 'Het Geheim' kent, is pannenkoeken omdraaien zonder behulp van enige spatel kinderspel.

Ok, ok, wie A zegt moet ook B zeggen... ik zal jullie 'Het Geheim' verklappen. Ik hoop wel dat ik niet de enige was die 'Het Geheim' niet kende. Dit zou wel een beetje schaamtelijk zijn...

Het Geheim:
Deeg in de hete pan gieten en wachten tot het deeg aan de bovenkant helemaal 'droog' is.
Nu komt het: zorg dat de pannenkoek net met een klein stukje over rand van de pan ligt, en gooien maar!
Peace of cake (als je het weet).

Succes!

2 opmerkingen:

  1. Dat durf ik niet hoor! Doe je iets door de pannenkoeken zoals appel of kaas of eten jullie ze puur ( met iets erop)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal eten we ze puur met suiker of siroop. Ikzelf eet ze graag met appelconfituur of zo erop. Hoe eten jullie pannenkoeken het liefst?
      Probeer ze toch maar eens te gooien, eens je het trucje onder knie hebt is het super makkelijk!

      Verwijderen